Venge


Rodzina Rowerów Venge 

Venge Expert Disc
 
Kiedy zadaniem jest stworzenie najszybszego roweru na świecie, nie wystarczy zmienić kształt ramy i dodać stary osprzęt. Narodziny Venge poprzedziły lata prac rozwojowych i testów we własnym tunelu Win Tunnel.
Dzięki nim mogliśmy dopracować kształt każdego z elementów roweru i zapewnić, że stworzą spójną, aerodynamiczną całość. Wymagało to ukształtowania całej ramy, sztycy, hamulców i kierownicy Aerofly tak, by maszyna była jak najszybsza.

Jest tylko jeden sposób, by mieć osiągi na poziomie World Tour i nie zrujnować przy tym domowego budżetu. Ten sposób nazywa się Venge Expert Disc. Rower dzieli z rekordowymi kuzynami najważniejsze cechy, jak rama Rider-First Engineered™, czy pewność zatrzymania dzięki hamulcom tarczowym, różniąc się tylko "tradycyjnym" kokpitem.

Kształt każdej z rur, przepływ powietrza i design zostały przetestowane w tunelu aerodynamicznym Win Tunnel - wszystko z myślą o prędkości. Technologia Rider-First Engineered™ zapewnia identyczne osiągi w każdym rozmiarze ramy, a przód jest o 30% sztywniejszy, niż w modelu Tarmac SL5.

Prezentowana wersja Venge otrzymała tradycyjny mostek oraz kierownicę S-Works Aerofly. Układ ten, w porównaniu z ViAS, rekompensuje nieznaczną utratę aerodynamiki o wiele łatwiejszym dopasowaniem i szybszym znalezieniem komfortowej pozycji. Wersja z hamulcami tarczowymi zmienia reguły gry i nie wymusza wyboru mniejszego zła, gwarantując pewne zatrzymanie bez wpływu na aerodynamikę.

O maksymalną efektywność dba osprzęt grupy Shimano Ultegra oraz obręcze Roval SLX 24 z piastami DT Swiss 350. Są zawodniczo lekkie i wytrzymałe, by znieść godziny długie godziny treningów. Chcąc dostać maksimum prędkości w przystępnej cenie trudno znaleźć konkurenta dla Venge Expert Disc.

pobrane (15)

Cena 22399.-

Venge Pro

Nasza koncepcja „Aero jest wszystkim” przyszła na świat siedem lat temu, wraz z pierwszym Venge, i nie były to tylko puste słowa.
Chcieliśmy aby każdy, od początkujących kolarzy po zawodowców, mógł jeździć szybciej. Dziś pomysł, który w międzyczasie stał się naszą ideologią, znajduje ucieleśnienie w nowym Venge Pro.
Maszyna, która zastępuje swojego poprzednika na tronie prędkości, jest nie tylko o osiem sekund szybsza od ViAS, ale korzysta również ze wszystkich sprawdzonych rozwiązań Rider-First Engineered™, a jakby tego było mało, zgubiła po drodze niemal 460 gramów.

pobrane (16)

Cena 31899.-

Venge pro w wersji na Sram etap to cena 32599.-


Venge S-Works

Drugie miejsce uznajemy za porażkę – nie zbudowaliśmy przecież własnego tunelu Win Tunnel i nie opracowaliśmy koncepcji „Aero jest wszystkim” po to, by dać się komukolwiek wyprzedzić. Zdajemy sobie sprawę, że droga do prędkości prowadzi przez aerodynamikę, a całą naszą wiedzę i doświadczenie w tym zakresie przelaliśmy w nowego Venge. Rower jest o osiem sekund szybszy od ViAS, najbardziej aerodynamiczny w segmencie szosówek, a przy tym lżejszy od poprzednika o 460 gramów. Tak wygląda nowy kształt prędkości.

pobrane (36)

W porównaniu z najszybszym ze współczesnych mu rowerów aero (Venge ViAS) oraz wieloma innymi, których nie będziemy wymieniać po nazwisku, nowy Venge jest o 8 sekund szybszy na dystansie 40 km bez wiatru bocznego. Oczywiście jest szybszy nie tylko w tunelu, ale również na szosie, gdzie zawsze wieje.

Fajnie jest mieć świadomość, że nowy Venge jest opływowy, ale to nie jedyna jego cecha odpowiedzialna za prędkość. Zakładane osiągi zapewnia dopiero połączenie aerodynamiki z lekkością. Rower polegający wyłącznie na opływowym kształcie świetnie sprawdzałby się na płaskich odcinkach, ale już trochę gorzej na podjazdach i w sprincie. Z kolei sama niska masa byłaby wyraźnym plusem tylko podczas wspinaczki. Dlatego nowy Venge jest nie tylko bardziej aerodynamiczny od wersji ViAS, ale również o 460 gramów lżejszy. Osiągnęliśmy to odchudzając ramę o 240 g, widelec o 25 g, kokpit o 107 g, sztycę o 25 g, a 63 gramy zaoszczędziliśmy na mniejszych elementach. Dzięki tym zmianom Venge jest bezkonkurencyjny w jeździe pod górę, w dół, z wiatrem i pod wiatr.

Niska masa jest w dużej części zasługą procesu Rider-First Engineered™. Technologia, pierwotnie opracowana na potrzeby nowego Tarmaca, pozwala dobierać materiały i układ włókien do kształtów rur ramy, co w Venge przekłada się na lekkość, ale również na lepszy współczynnik sztywności do masy oraz o 40 % większe ugięcie niż w ViAS – i to w każdym rozmiarze ramy. Z większości rozwiązań nawet nie będziesz sobie zdawał sprawy, ale od razu poczujesz niesamowite przyspieszenie i ugięcie, które pochłania wszystkie wibracje.

Oczywiście to jeszcze nie wszystko. Zmiany nie ominęły również geometrii, która została dopracowana z wykorzystaniem 40 tysięcy danych Retül i setek opinii zawodowych kolarzy. Powstała w efekcie wytrzymałościowa geometria szosowa w optymalny sposób łączy reaktywny przód z krótkim rozstawem osi, zapewniając zwinność i niemal bezstratowe przeniesienie napędu.

Venge może pochlubić się jeszcze kilkoma ciekawymi rozwiązaniami. Nowy kokpit, opracowany we współpracy z zespołami World Tour, ma najsztywniejszy z testowanych przez nas mostków oraz nową – szybszą i lżejszą – kierownicę z karbowaniem, które poprawia chwyt i daje lepszą kontrolę. Kolejną nowością jest prześwit na opony o szerokości do 32 mm. W sztycy umieściliśmy Shimano A-Junction, by ułatwić ładowanie, kontrolę poziomu naładowania baterii oraz usprawnić proces wprowadzania zmian i regulacji.

S-Works Venge otrzymał najlepszy możliwy osprzęt, jak Shimano Dura-Ace Di2, hydrauliczne hamulce tarczowe, koła Roval CLX 64 Disc z oponami 700x26 mm Turbo Cotton oraz najbardziej precyzyjną i najlżejszą na świecie korbę S-Works Power Cranks.

Cena 44999.-


S-Works VENGE by SAGAN

Nigdy nie interesowały nas drugie miejsca, tak samo jak Petera Sagana. Aerodynamika to nasz chleb powszedni, ponieważ wiemy, że minimalizacja oporów powietrza to najprostsza droga to uczynienia Was szybszymi. Teraz możesz celebrować szybkość w stylu Petera, z nowym S-Works Venge z Sagan Collection. Zaczynamy elegancką rewolucję w świecie rowerów.

pobrane (18)

Co ciekawe, poszukiwania idealnego kształtu rur nie zaczęły się w Win Tunnelu. Opracowaliśmy swoje własne oprogramowanie, które jest w stanie wygenerować tysiące kształtów rur i przeanalizować ich powierzchnię, aerodynamikę i sztywność. W efekcie otrzymaliśmy „rurozbiór”, poetycko nazwaliśmy go FreeFoil Shape Library, a zgromadzone w nim różnych kształtów rury są klockami, z których zbudowany jest nowy Venge

W porównaniu do najszybszego ze współczesnych mu rowerów aero - Venge ViAS - nowy Venge jest o 8 sekund szybszy na dystansie 40 km bez wiatru bocznego. Na szosie, gdzie zawsze wieje boczny wiatr, nowy Venge dzięki optymalizacji kształtu rur zyskuje jeszcze większą przewagę.

Rama nowego Venge jest lżejsza od naszej pierwszej ramy pod hamulce tarczowe - S-Works Tarmac SL5 Disc (1020 g). Rama Venge 2019 waży 960 g +/-30 g w rozmiarze 56 cm i w wersji kolorystycznej „Satin Black/Holographic Foil”. Należy pamiętać, że masa ramy liczona jest bez mniejszych elementów, jak hak tylnej przerzutki, śruby bidonu, zacisk sztycy, łożyska suportu lub stery. Podana masa dotyczy wyłącznie ww. rozmiaru i wersji kolorystycznej. Masa mniejszych lub większych ram z innym lakierem różni się od podanej powyżej wartości.

Zastosowana w Venge technologia Rider-First Engineered™ zapewnia identyczne osiągi w każdym rozmiarze ramy. Jest to możliwe dzięki połączeniu dużej ilości danych z opiniami zawodowych kolarzy, oraz wykorzystaniu do maksimum właściwości włókna węglowego. W trakcie jazdy nie musisz sobie z tego zdawać sprawy - rower „po prostu” zachowuje się perfekcyjnie.

Geometria została zaprojektowana z wykorzystaniem 40 000 danych Retül zarówno mężczyzn jak i kobiet. Dzięki nim wspólna platforma Venge może stanowić stabilny punkt wyjścia dla rowerów w każdym rozmiarze, dla kobiet i mężczyzn.

Nowy Venge otrzymał modularny kokpit, który jest szybszy i bardziej opływowy, o wiele lżejszy, a jednocześnie sztywny przy intensywnym sprincie.
Dodatkową zaletą jest to, że można go szybko dopasować do indywidualnych potrzeb. Nasi zawodnicy chcieli dostać sztywny kokpit, a nam nie pozostało nic innego, jak spełnić ich życzenie.

Wzięliśmy pod uwagę nawet dojazd na zawody - nowy kokpit można w prosty sposób złożyć, spakować do torby i zabrać do samolotu.ZWIŃ...Rama z karbonu FACT 11r, zaprojektowana zgodnie z filozofią Rider-First Engineered™, jest odpowiedzialna nie tylko za niezwykłą aerodynamiczność Venge ale i zapewnia sztywność bez zwiększenia masy.

Kształt każdej z rur i krawędzi jest wynikiem wielu godzin testów w Win Tunelu, zastosowania obliczeniowej mechaniki płynów, wyprodukowania tysięcy prototypów oraz, co najważniejsze, opinii zawodników. Efekt? Najszybszy rower szosowy jaki stworzyliśmy.

Roval CLX 64 są nie tylko najszybszymi testowanymi przez nas kołami, ale również doskonale radzą sobie przy bocznym wietrze, dzięki temu idealnie sprawdzą się w każdych warunkach.
Przerzutki Shimano Dura-Ace Di2 gwarantują wyjątkowo dokładną i płynną regulację biegów oraz sprawiają, że waga Venge jest tak niska.

Cena 51099.-

Wyszukiwarka

Facebook

Kontakt

Warszawa - Al. KEN 49
+48 22 4058045
www.airbike.pl - KEN