Rower Specialized Shiv 2011

Pokazany pod koniec 2009 roku rower czasowy/triathlonowy Specialized Shiv, ma już trzecią odsłonę.

 
Pierwsza wersja na której 27 kwietnia 2009 roku, odbyli jazdę próbną Franck Schleck i Fabian Cancelara (film), posiadała nowatorskie rozwiązanie aerodynamicznej osłony główki ramy, zintegrowane z mostkiem, kierownicą i przednim hamulcem. Wersja ta cały czas najlepsza aerodynamicznie, najszybsza. Można nią startować w triathlonie.
fot. bike radar - Shiv - v.1
 
Połowę sezonu 2009 i początek sezonu 2010 drużyny Astana i Saxo-Bank, sponsorowane przez Specialized, ścigały się na czasowych etapach rowerami Shiv. 18 lutego 2010, dwa dni przed ostatnim, czasowym etapem wyścigu Tour of Algarve 2010, UCI oznajmiła, że Shiv łamie regulamin specyfikacji technicznej. Shiv musiał szybko zostać dostosowany do wymagań regulaminu.
Pierwsza, maksymalnie aerodynamiczna wersja pozostała w sprzedaży i dopuszczona jest do triathlonu.
 
Wersja druga, powstała szybko łącząc rame Shiv i komponenty podobne do zastosowanych w poprzednim czasowym modelu - Transition (model ten pozostał w sprzedaży jako tańsza alternatywa dla Shiv).
fot. velonews - Shiv - v.2
Ta przejściowa wersja miała ramę przystosowaną do aerodynamicznej osłony, ale widelec taki jak w Transition, z zamontowanym do niego hamulcem (w wersji triathlonowej hamulce montowany jest do osłony aero).
 
Aktualnie stosowana przez zawodników Pro-Tour, jest trzecia wersja Shiv "UCI legal" :)
fot. AirBike.pl - Shiv - v.3 - F. Cancellara
Oprócz usunięcia aerodynamicznego nosa i przekonfigurowania główki ramy przy dolnym łożysku sterowym, ta wersja Shiv ma zmienioną rurę podsiodłową. Zmniejszone zostało wcięcie, które tworzyło "skrzydła" z obu stron tylnego koła. W tej chwili pomiędzy ramą, a tylnym kołem jest prześwit, zgodnie z wymogami UCI.
 
Zestaw ramowy Shiv dostępny jest tylko jako S-Works i kosztuje 15.999pln (rama, widelec, stery, zintegrowana kierownica i mostek, korba z łożyskami, hamulce, klamki hamulcowe, dwie sztyce triathlonowa i czasowa). Jest to wersja pierwsza, najlepsza aerodynamicznie, adresowana do triathlonistów, gdzie przepisy pozwalają na zastosowanie tych rozwiązań technicznych.
 
Waga poszczególnych komponentów (dla rozmiaru 495mm):
- kierownica z aero-nose, hamulcem, klamkami (bez podpórek i przedłużek pod ręce) - 1082g
- przedłużki do leżenia (rurki carbon) - 184g
- sztyca aero (obie wersje tak samo) - 221g
- rama, korba z łożyskami, hamulec t. - 2154g
 
Na targach Eurobike we wrześniu 2010, Specialized pokazał oprócz pełnej kolekcji 2011, również Shiv-tandem :)
 
Zestaw ramowy Transition (film) jest dostępny w dwóch wersjach, S-Works za 12.999 pln (z korbą)
i w wersji PRO za 7.499pln (bez korby). (dostępne modele Transition)
 
fot. Specialized - S-Works po lewej, Pro po prawej
 
Więcej zdjęć zestawu ramowego Specialized Shiv 2011:

 

 

Wyszukiwarka

Facebook

Kontakt

Warszawa - Al. KEN 49
+48 22 4058045
www.airbike.pl - KEN