Rower Specialized Epic 2011

 

Epic już od dawna jest flagowym fullem do ścigania w stajni Specialized'a...

 

Firma nie była by sobą, gdyby jak co roku nie ulepszyła swojego podopiecznego, mimo że jest to niemalże rower doskonały. W sezonie 2011 możemy spodziewać się szeregu zmian, mających na celu urwanie kilku cennych ułamków sekund na mecie. W rowerze w specyfikacji S-Works, znajdziemy wszystkie firmowe rozwiązania. Do inteligentnego zawieszenia Epic'a, wszyscy zdążyli się już przyzwyczaić.

Przypomnijmy, rower sam rozpoznaje po jakim podłożu się porusza i uruchamia zawieszenie tylko na wertepach, na płaskim pozostaje sztywny, by nie tracić energii kolarza. Jest to jedyne tego typu rozwiązanie na świecie. Odpowiada za to opatentowane rozwiązanie Brain, które występuje nie tylko w tylnym zawieszeniu, ale też w firmowym widelcu przednim Future Shock E100. Użytkownicy wersji na 29” kołach również będą mogli cieszyć się automatycznie blokowanym widelcem. Tym razem będzie to wyprodukowana specjalnie dla Specialized'a Reba od Rock Shox'a, z tłumikiem Brain. Do nowości należy zaliczyć przeprojektowaną ramę, która teraz wygląda bardziej masywnie, jest sztywniejsza ale i lżejsza. Główka, podobnie jak w 2010 jest przystosowana do sterów o zmiennej średnicy, na górze 1-1/8”, na dole 1-1/2”. W pełni karbonowy wahacz posiada haki kół akceptujące piastę ze sztywną osią, o szerokości powiększonej do 142 mm, co bezpośrednio przekłada się na sztywność. W okolicach suportu, też dzieją się ciekawe rzeczy. Na wciskanych łożyskach o powiększonej średnicy OS-BB30, obraca się super lekka i sztywna korba Specialized S-Works, sparowana z pająkiem i zębatkami pochodzącymi od topowej grupy firmy SRAM – XX. Mamy do czynienia oczywiście z napędem 2x10, więc rozwiązaniem najlżejszym i o największej ilości efektywnych przełożeń. Do kompletu mamy koła Roval, sztywne i lekkie oraz praktycznie cały osprzęt SRAM XX. W niższych modelach Epic'ów wykorzystano wiele rozwiązań z flagowego modelu. Dwa rodzaje ram, karbonowa z aluminiowym wahaczem i w pełni aluminiowa, nie odbiegają działaniem od topowego modelu. Osprzęt został dobrany tak, by przy rozsądnej cenie zaproponować najlepsze z możliwych rozwiązań. Kupując nawet najniższy model Epic’a, jesteśmy pewni że staliśmy się posiadaczami roweru, który pozwoli w pełni wykorzystać nasze umiejętności, a nawet je rozwiniemy. Geometria Epic'a jest tak dobrana, że pozwala ścigać się na najwyższym poziomie, ale nie dyskwalifikuje go też jako roweru na wypady w góry z przyjaciółmi, jednak musimy liczyć się z tym, że pod góre będą oni często zostawać z tyłu :)

 

 

 

Wyszukiwarka

Facebook

Kontakt

Warszawa - Al. KEN 49
+48 22 4058045
www.airbike.pl - KEN